Documenten uploaden

Tijdens de inschrijfprocedure vragen we je persoonlijke documenten te uploaden in je klantdossier. Welke documenten we van je nodig hebben, is afhankelijk van je inkomenssituatie. Er is een aantal punten waar je op moet letten bij het verzamelen van je documenten. Op deze pagina vind je al enkele tips om je documenten correct en veilig aan te leveren. Ook kun je een checklist downloaden die je als hulpmiddel kunt gebruiken bij het verzamelen van jouw documenten.

Download hier de checklist die past bij jouw inkomenssituatie:

Tips & tricks

Datum ondertekening van het document
Documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden op het moment van uploaden.

Geldigheid
Om echtheid van de documenten te waarborgen, worden Word-bestanden niet in behandeling genomen. Zorg ervoor dat je alle documenten als PDF uploadt in je persoonlijke klantdossier.

Veiligheid en e-mail
Het klantdossier is een veilige omgeving waarin je zelf je gegevens en documenten kunt beheren. Documenten die per e-mail worden aangeleverd kunnen niet verwerkt worden en zullen direct worden verwijderd.

Identiteitsbewijs
Een rijbewijs wordt niet gezien als een geldig identiteitsbewijs. Let er op dat je bij het aanleveren van je identiteitsbewijs je BSN en pasfoto niet zichtbaar laat. Dit kun je doen door deze gegevens af te plakken bij het inscannen, of door de KopieID app van de Rijksoverheid te gebruiken om een veilige kopie te maken.

Identiteitsfraude voorkomen

We vragen tijdens de inschrijving een kopie van je identiteitsbewijs voor handmatige verificatie en certificering. Om aan de AVG richtlijnen te voldoen, en daarmee jouw gegevens veilig aan te leveren, raden we aan om de kopie te maken met de app van de KopieID app Rijksoverheid. Zorg er dan ook voor dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar zijn op eventuele andere documenten die je uploadt. Ook dit kun je doen met de KopieID app van de Rijksoverheid. Alleen zo kunnen we er alles aandoen om identiteitsfraude te voorkomen.

Meer over KopieID